Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


5 października 2013

Ciasto Maxi King




Cudownie słodziutkie i uzależniające. Po jednym kawałku ma się ochotę na kolejny i jeszcze jeden i jeszcze.... Błyskawiczne w wykonaniu.  Nie wymaga pieczenia. Przepis znalazłam na tutaj (klik). Orzeszki, karmel, mleczny krem....Czegóż można chcieć więcej? Moje dzieci go pokochały :) Polecam Wam i to baaardzo :)


Składniki na mleczny krem:
250g masła 82%
1/2 szkl cukru pudru
3 szkl. mleka w proszku (takiego miałkiego nie w granulkach)
400g serka waniliowego typu Danio

ponadto:
510g masy kajmakowej w puszce
400g herbatników maślanych (ok.60szt) 


Masło utrzeć do białości z cukrem pudrem. Następnie naprzemiennie dodawać serek i mleko w proszku. Utrzeć na gładki krem.
W blaszce (24x37) wyłożonej papierem do pieczenia ułożyć pierwszą warstwę herbatników. Na nie rozsmarować połowę masy mlecznej i przykryć drugą warstwa herbatników. Wyłożyć masę kajmakową i dokładnie ją rozprowadzić po herbatnikach. Na niej rozsmarować pozostałą masę mleczną i znów ostatnia tym razem warstwa herbatników


Składniki na polewę:
100g czekolady mlecznej
100g czekolady gorzkiej
1/3 szkl śmietany kremówki
150g orzechów ziemnych solonych


Czekolady połamać i razem ze śmietana rozpuścić w kąpieli wodnej na gładko. Orzechy przesiać na sitku pozbywając się części soli (nie całkowicie!) Orzechy w zależności od upodobań albo pozostawiamy w całości albo siekamy drobno. Wrzucamy do rozpuszczonych czekolad i dokładnie mieszamy. Polewę rozprowadzić na wierzchu ciasta. Schłodzić w lodówce kilka godzin a najlepiej przez całą noc. Ciasto na drugi dzień mięknie. Herbatniki łapią wilgoć od kremu i stają się mięciutkie. Smacznego :)



 
 
 

31 komentarzy:

  1. Nie robiłam ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda cudnie, muszę go koniecznie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten mleczny krem mnie zaciekawił. Fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie :) Połączenie mlecznego kremu i karmelu to strzał w dziesiątkę

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem uzależniona od mlecznych kanapek ;) a takie cudo bez pieczenia jest w sam raz dla mnie! :D dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze.... Wszystkie składniki mam oprócz masy kajmakowej..........:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze można spróbować zrobić ją w domu samodzielnie :). Albo mleko skondensowane gotujesz w puszcze ok 3 godziny albo tak: http://mojepasjekrakow.blogspot.com/2013/03/domowa-masa-kajmakowa-dulce-de-leche.html :)

      Usuń
  7. też u mnie dziś ciasto a'la kinder maxi king - podobne do Twojego wyłącznie z nazwy:)
    ten przepis wygląda na o niebo bliższy batonikowi, zapisuję do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda rewelacyjnie. Pokusiłbym się na takie słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  9. O mamo, ale kusząco wygląda! Zjadłabym chyba pół blaszki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. zapisałam sobie w zakładkach parę tygodni temu, wczoraj tata wpadł do pokoju- "zrobisz może ciasto?!" :) godzinę później chłodziło się na werandzie. ciasto jest szybkie superłatwe, zapłaciłam łącznie 60zł za zakupy, licząc, że nie miałam żadnego składnika w domu... więc w zasadzie cenowo wychodzi podobnie bo innych ciast. kroi się na ładne bloczki, już po godzinie przygotowywałam porcję dla sąsiadów i się nie rozpływało.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam, jak dla mnie jest fantastyczne. Po prostu uzależniające. Zastąpiłam tylko orzeszki ziemne, za którymi akurat nie przepadam-włoskimi. Super przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy mleko w proszku można czymś zastąpić??? niestety mam uczulenie na mleko w proszku.... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj niestety :( ale raczej chyba niczym się nie da zastąpić :(

      Usuń
    2. a nie mozna zrobic kremu budyniowego smietankowego zamiast tego z mlekiem w proszku? sprobuj, skoro masz uczulenie pozdrawiam :*

      Usuń
  13. Pyszne! Ale MEGA słodkie. Następnym razem nie dam cukru pudru do białej masy. Mleko i masa krówkowa plus czekoladowa polewa są juz wystarczająco słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam tylko dodać, że to ciasto było hitem na świątecznym stole :)))))
      Dziękuje za przepis i pozdrawiam!

      Usuń
  14. właśnie zrobiłam...czekam do jutra aż herbatniki będą miękkie...chyba wytrzymam :)))tylko tak teraz sobie myslę czy nie będzie zasłodkie...ale to nic święta są dwa razy w roku:))

    OdpowiedzUsuń
  15. zrobilam to ciasto na swieta i musze powiedziec ze jest przepyszne (jako pierwsze zniklo wsrod innych ciast)mimo ze jest dosyc slodkie....niestety nie zdazylam zrobic nawet zdjecia;(ciasto napewno do powtorzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również zrobiłam, jest pyszne, bardzo syte ale raz na jakiś czas nie zaszkodzi słodyczy :) mniam.

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobiłem pyszne !!! i długo się nie robi , super przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Proszę o kawałek…….szkoda że w Szwecji nie ma cukierenek z takimi smakołykami
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  19. Skorzystałam z przepisu. Ciasto wyszło bardzo smaczne: mocno słodkie, ale niczego innego się nie spodziewałam ;) Polewa z orzeszkami - rewelacja :) Na pewno jeszcze nieraz wykorzystam ten patent :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Najlepsze ciasto jakie jadłem w życiu, dziewczyna również potwierdza. Jest bardzo słodkie , ale bardzo pyszne, ma ochotę się brać i brać po kawałku :) Wyszło mnie całe ciasto około 80zł, ale każde składniki dobrej jakości, może wyjść taniej to już sprawa indywidualna.
    JEST PRZEPYSZNE POLEcAM !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ...bardzo apetycznie wygląda, koniecznie muszę zapisać sobie do mojej tajemniczej księgi :) i w najbliższą sobotę zrealizować ;) Dziękuję za ten przepis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. polecam to ciacho bo jest pyszne,ja je robię z taką modyfikacją że do białej masy nie dodaję cukru pudru ponieważ jest on już w serkach.ciasto jest odrobinę mniej słodkie ale nadal pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. u mnie koszt składników na ciasto zamknął się w kwocie 50 zł.

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie skończyłam robić ciasto, mam nadzieję, że będzie pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy masa mleczna nadaje sie do otynkowania tortu?

    OdpowiedzUsuń