Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


29 kwietnia 2014

Sernik nowojorski



Miałam ochotę na ten sernik już od dłuższego czasu.... Nie robiłam go jednak, bo ciągle mi się wydawało, że jest taki.... zwyczajny... Dopiero gdy zobaczyłam go u Asi na blogu Śladami Słodkiej Babeczki, która miała podobne obiekcje - stwierdziłam że jest to dobry moment na przetestowanie :) Sernik dzięki temu że jest długo pieczony w kąpieli wodnej jest idealnie kremowy i delikatny. Wprost rozpływa się w ustach. Ja podobnie jak Asia zdecydowałam się udekorować go owocami ale klasyczna jego wersja jest ich pozbawiona. Przepis podaję wam w dwóch opcjach dla tortownicy 20 cm i większej ok. 24-26 cm. Bardzo Wam polecam :)

Składniki na spód:
(forma 20 cm)
100g ciasteczek digestive
50g miękkiego masła

Składniki na spód:
(forma 24-26cm)
200g ciasteczek digestive
85g miękkiego masła

Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Boki lekko natłuścić. Ciasteczka bardzo dokładnie zmiksować dodać masło i miksować jeszcze przez chwilę. Wylepić nimi dokładnie dno tortownicy. Wstawić do lodówki na czas przygotowywania masy.

Składniki na masę serową:
(forma 20cm)
350g serka philadelphia
400g zmielonego twarogu lub wiaderkowego
3/4 szkl śmietany 18%
200g cukru
3 jajka
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki soku z cytryny
skórka otarta z 1 cytryny

ponadto na warstwę śmietanową:
200ml śmietany 18%
2 łyżki cukru
2 łyżeczki soku z cytryny

Składniki na masę serową:
(forma 24-26cm)
460g serka philadelphia
540g zmielonego sera twarogowego lub wiaderkowego
1 szkl śmietany 18%
260g cukru
4 jajka
2,5 łyżki mąki pszennej
2,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego
2,5 łyżeczki soku z cytryny
skórka otarta z 1 i 1/3 cytryny 

ponadto na warstwę śmietanową:
270ml śmietany  18%
2,5 łyżki cukru
2,5 łyżeczki soku z cytryny


Piekarnik nagrzać do 180 stopni.Tortownicę wyjąć z lodówki i bardzo dokładnie zabezpieczyć ją folią aluminiową. Wszystkie składniki na masę serową bardzo dokładnie zmiksować. Wylać je na warstwę ciasteczkową w tortownicy.
Tortownicę umieścić w innej większej blaszce tak by stabilnie stała. Na większą blaszkę wlać wrzątek do połowy wysokości tortownicy i tak wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 10 minut. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 110 stopni i piec przez 90 minut (sernik powinien być lekko ścięty - dotknięty powinien sprężynować).
Po tym czasie wyjąć sernik, rozprowadzić na nim dokładnie rozmieszaną warstwę śmietanową. Zwiększyć temperaturę do 150 stopni i wstawić ponownie sernik (już bez blaszki z wodą) na 10-15 minut, aż śmietana się zetnie.
Wyjąć i wystudzić a następnie wstawić do lodówki na całą noc.
Podawać w takiej formie lub dodatkowo udekorować owocami (u mnie truskawki i borówka amerykańska). Smacznego :)





5 komentarzy:

  1. cudny,ja tez go piekę ale uzywam zamiast smietany 18% crème fraîche,która sama robię-jest po prostu tylko delikatnie kwasna i wydaje mi sie ,że sernik jest delikatniejszy w smaku,teraz wypróbuję Twój przepis...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kremowy, puszysty i delikatny. Sernik NY jest zawsze obłędny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, na pewno go wypróbuję. ;) Już idę go wydrukować ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń